Fundamenty palowe pod konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej
PREFABRYKATY Z BETONU FUNDAMENTY PALOWE POD SŁUPY KOLEJOWEJ SIECI TRAKCYJNEJ TYPU:
B1, B2, B3. B1-A, B3A
Aprobata Techniczna IK AT/07-2016-0038-03
(pobierz kartę katalogową,plik PDF)
Przeznaczenie wyrobu
Fundamenty palowe stosuje się do posadowienia konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej. Zbrojenia fundamentów palowych połączone są z czterema śrubami metodą zgrzewania tarciowego. Do tych śrub montuje się słupy trakcyjne. Poza fundamentami palowymi pod słupy trakcyjne produkujemy również pale spełniające funkcje kotew odciągów sieci trakcyjnej. Instalację (wbijanie) fundamentów palowych wykonuje się przy pomocy palownicy torowej lub torowo-drogowej.
Pale fundamentowe produkowane są w długościach od 2,5m do 5,0m ze skokiem co 0,5m czyli:
- długość L1 od 250cm do 500cm, skok co 50cm
- długość L2 od 60cm do 310cm, skok co 50cm
Rodzaj stali:
- dla prętów głównych klasa AIII-N
- dla prętów poprzecznych klasa AIII-N
Zalety fundamentów palowych pod słupy kolejowe
Fundamenty palowe pod słupy kolejowe oferują szereg zalet, które czynią je idealnym rozwiązaniem dla infrastruktury kolejowej. Przede wszystkim, dzięki swojej konstrukcji, fundamenty palowe zapewniają wyjątkową stabilność i wytrzymałość, co jest kluczowe w kontekście dynamicznych obciążeń występujących na liniach kolejowych. Fundamenty te są również odporne na zmienne warunki atmosferyczne oraz korozję, co gwarantuje ich długowieczność i minimalizuje konieczność częstych napraw czy konserwacji. Kolejną zaletą jest możliwość szybkiego montażu, co skraca czas potrzebny na budowę i minimalizuje zakłócenia w ruchu kolejowym. Dzięki standaryzowanym długościom i precyzyjnemu wykonaniu, fundamenty palowe mogą być łatwo dostosowane do specyficznych wymagań projektowych, co zwiększa ich uniwersalność. Dodatkowo, zastosowanie zbrojenia metodą zgrzewania tarciowego zwiększa integralność konstrukcji, zapewniając niezawodność połączeń między fundamentem a słupem trakcyjnym.
Proces instalacji fundamentów palowych
Pierwszym krokiem jest dokładne przygotowanie terenu, które obejmuje wytyczenie miejsca montażu oraz ewentualne usunięcie przeszkód. Następnie, za pomocą palownicy torowej lub torowo-drogowej, fundamenty są wbijane w grunt na odpowiednią głębokość. W zależności od warunków geologicznych oraz wymagań projektowych, długość pali może być dostosowana, co zapewnia optymalną stabilność konstrukcji. Po wbiciu pali następuje etap montażu zbrojenia, które jest łączone z czterema śrubami metodą zgrzewania tarciowego. Ten proces gwarantuje trwałe i mocne połączenie, które jest kluczowe dla bezpieczeństwa całej konstrukcji. Kolejnym etapem jest montaż słupów trakcyjnych do śrub fundamentów, co odbywa się przy użyciu specjalistycznych narzędzi zapewniających precyzyjne dopasowanie. Cały proces instalacji jest nadzorowany przez wykwalifikowany personel, co minimalizuje ryzyko błędów i zapewnia najwyższą jakość wykonania.
Centrum Pali Sp. z o.o.
99-300 Kutno, ul.Łąkoszyńska 127
Poland
Tel: +48 24 254-70-64
Mail: sprzedaz@centrumpali.pl
Inne lokalizacje
TYP elementu | L1 [cm] | L2 [cm] | A [cm] | B [cm] | Klasa betonu |
Pal kolejowy BI | 250-500 | 60-310 | 32 | 45 | C 40/50 |
Pal kolejowy BII | 250-500 | 60-310 | 36 | 52 | C 40/50 |
Pal kolejowy BIII | 250-500 | 60-310 | 40 | 58 | C 40/50 |
Pal kolejowy BI-A | 250-500 | 60-310 | 32 | 45 | C 40/50 |
Pal kolejowy BIII-A | 250-500 | 60-310 | 40 | 58 | C 40/50 |
Napisz do nas
Skorzystaj z formularza kontaktowego.
Chętnie odpowiemy na Twoje pytania.
Kontakt